الخميس 08 ديسمبر 2022 الموافق 14 جمادى الأولى 1444
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
منوعات

دنيا سمير غانم تطالب بالدعاء لوالديها: اللهم ارحم من فقدناهم

كشكول

عبرت الفنانة دنيا سمير غانم عبر صفحتها الشخصية على موقع تبادل الصور والفيديوهات «إنستجرام» عن اشتياقها لوالديها الراحلين الفنان سمير غانم والفنانة دلال عبد العزيز، بنشر صورة قديمة ليهما في الشباب، مطالبة المتابعين بذكرهم في الدعاء بيوم الجمعة.

وكتبت دنيا سمير غانم، عبر حسابها الشخصي على «إنستجرام»: «اللهم في يوم الجمعة ارحم من فقدناهم واجعل ذكرهم معمورا بالخير.. اللهم نور وضياء على قبورهم سمير ودلال عبد العزيز».


وفي وقت سابق، حرصت دنيا سمير غانم، على عرض صور من مسرحيات قديمة لسمير غانم ودلال عبد العزيز مضيفة عليها صورة من مسرحية أنستونا معلقة عليها قائلة: الصورة دي من مسرحية «فارس وبني خيبان»، وكان عندي وقتها سنة واحدة بس ومعرفش ليه كنت بحب أطلع جنب بابي ومامي على المسرح في وقت تحية الجمهور، بس لما كبرت عرفت.

وتابعت دنيا سمير غانم: «الصورة التانية من تحيتي للجمهور العظيم -أهلي- في مسرحية آنستونا، اللي بتتعرض دلوقتي وأنا في وسط كل النجوم وصناع العمل اللي متشرفة بوجودي معاهم».


وأضافت: «الصورة دي فيها حلمي بيتحقق واللحظة دي هي أكتر لحظة بحس فيها كل يوم إن بابي ومامي واقفين جنبي وبيبصولي بحب وفرحانين بيا وبعمل أقصى ما عندي من مجهود عشان بس الناس تصقفلي وأحس بيهم حواليا.. بابي ومامي بحبكوا أوي، ربنا يرحمكم يا رب».

وتواصل الفنانة دنيا سمير غانم عروض مسرحية أنستونا على خشبة مسرح النهضة، والتي تدور أحداثها حول «مطربة من حارة شعبية تحلم بالشهرة، فيما يجسد بيومي فؤاد دور مايسترو يقوم باكتشاف موهبتها وتمهيد طريق النجومية لها.

Advertisements