الخميس 11 أغسطس 2022 الموافق 13 محرم 1444
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
مدارس

«مش نهاية العالم».. أول تعليق من سمية الخشاب على نتيجة الثانوية العامة 2022

كشكول


في أول تعليق من سمية الخشاب على إعلان نتيجة الثانوية العامة 2022، هنأت الفنانة الطلاب متنمية لهم بالتوفيق في المرحلة الجامعية.

أول تعليق لسمية الخشاب لطلاب الثانوية العامة
ونشرت سمية الخشاب تغريدة عبر حسابها الرسمي على تويتر قائلة: «ألف مبروك للناجحين ويارب تتقبلوا في الجامعات اللي نفسكوا فيها واللي مجبش المجموع اللي هو عايزه السنه دي بقوله ولا يهمك مش نهايه العالم ادخل الكلية اللي يجيبها مجموعك واثبت نفسك فيها ولسه قدامك فرصه تانيه وتالته وركز في اللي جاي وربنا يوفقكم كلكم حبايبي».

والجدير بالذكر، أن الفنانة سمية الخشاب عملت على دعم طلاب الثانوية العامة خلال الفترة الماضية، وبالتحديد خلال الامتحانات، وظهر ذلك من خلال منشوراتها التي وجتها للطلاب عبر منصة تويتر وفيسبوك، حيث كانت تحسهم على المذاكرة والتفوق والتغذية السليمة.


وفي وقت سابق علقت الخشاب، قائلة " حبايبى اللى فى ثانوية عامة، محدش يجى على نفسه خالص صحتكم بالدنيا ومش نهاية العالم ومتخلوش أى حد يؤثر بالسلب عليكم وتقدروا تثبتوا نفسكوا في أي مجال أو كلية مش شرط المسمى القديم بتاع كليات القمة ده مفيش قمة، اللى هيشتغل ويحب اللى بيعمله هيبقى في القمة".

ومن جانبه قال الدكتور طارق شوقي وزير التربية والتعليم إن نتيجة الثانوية العامة 2022 ستكون متاحة بدءا من السبت الساعة 12 ظهرا لجميع طلاب الثانوية العامة، حيث يمكنك الاستعلام عن النتيجة من خلال الرابط التالي:.

وتنشر بوابة «الأسبوع» نتيجة الثانوية العامة 2022 بعدما حصلت على حق إعلان نتيجة الثانوية العامة 2022، لتيسر للطلاب وأولياء الأمور الحصول على النتيجة من خلال موقعها الإلكتروني.

Advertisements
Advertisements